Ägarbyte- anmälan om ny fastighetsägare
Här kan ni anmäla ägarbyte eller om ni är inflyttad till nybyggd fastighet, så att faktura för avfall, vatten och avlopp kommer till rätt person.
Om du är hyresgäst så fyller du inte i anmälan. Det är endast fastighetsägaren som ansvarar för att meddela uppgifterna.
Avläsning av vattenmätaren ska göras på ägarbytesdagen
Vid ett ägarbyte ska båda parter vara överens om den inlämnade avläsningen. Adress för slutfaktura krävs av säljaren.
Är du nyinflyttad så kan du enkelt ansluta dig till e-faktura via din bank.
Följande behövs för e-tjänsten
- Mätarställning för vatten
- Fastighetsbeteckning eller fastighetsadress
- Så här skaffar du e-legitimation
Stäng
Vill du logga in?
Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.
Du kan även få återkoppling om ärendets status och meddelanden om handläggaren behöver mer information.
Logga in och starta e-tjänstenGå vidare utan inloggningDu kommer att gå igenom följande steg:
Föregående
- Fastigheten
- Kontaktuppgifter säljare
- Kontaktuppgifter köpare
- Förhandsgranska
- Skicka in
