Vidarekopplat brandlarm - ansökan, uppsägning och komplettering.

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

I den här e-tjänsten kan du ansöka om ny vidarekoppling av brandlarm till räddningstjänsten, säga upp en vidarekoppling eller komplettera med uppgifter såsom t.ex. anläggningsskötare, anläggarintyg.

Larmmottagare

Den här e-tjänsten avser enbart vidarekoppling av brandlarm till räddningstjänsten. Larmmottagaren,  vilken vanligtvis utgörs av SOS Alarm AB, kan behöva få information om ändringen. I det fallet behöver du kontakta larmmottagaren själv, se mer på deras hemsida.

Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.

Om du saknar svenskt personnummer så kan du använda ett styrkt samordningsnummer för att skaffa en Freja e-legitimation om du är EU/EES-medborgare. Samordningsnummer kan man få t.ex. när man ska bedriva näringsverksamhet eller köper fastighet i Sverige och saknar ett svenskt personnummer.

Följande behövs för e-tjänsten

  • e-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa