Beställ personalintyg
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du ansöka om olika intyg som utfärdas av Löneenheten, dokumenten finns då att hämta på Mina sidor eller om du vill har det hemskickat med post.
- Arbetsgivarintyg ansöker du t.ex. om du behöver skicka uppgifter till A-kassan hur du har arbetat.
- Tjänstgöringsintyg ansöker du om när du vill ha en samlad bild av de anställningar du har haft/har i Strömstads kommun. Detta kan t.ex. användas när du söker utbildning.
- Intyg om inkomstbortfall ansöker du om när du behöver redovisa förlorad inkomst på grund av att du har haft ett annat uppdrag.
- Intyg om årsinkomst ansöker du om när du behöver registrera nya uppgifter om inkomst hos Försäkringskassan.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Lön på personnivå
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 30 dagar i e-tjänstsystemet
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under GDPR i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunledningsförvaltningen
kommun@stromstad.se
Kommuncenter
kommun@stromstad.se
0526-190 00
www.stromstad.se